Het verhaal van Hade

In de Belgische krant De Standaard een stuk met de titel 'Waarom mensen hun leven in handen van coaches geven'.

Eén van mijn cliënten getuigde daarin over mijn begeleiding:

‘Toen ik hoorde dat een Lenny de kost verdiende met het organiseren van andermans huishouden of administratie, vond ik dat eerst grappig’, vertelt Hade Wouters (35), moeder van vier kinderen en freelance schrijfster over psychologie. ‘Wat een idee, dat je iemand zou betalen om je post te openen, de rekeningen te betalen, je agenda te updaten en optimaliseren. Tot ik Lenny vroeg om twee uur per week bij mij te komen, in een periode dat ik mijn ADD-medicatie moest afbouwen omdat ik zwanger wou worden. Ik heb heel veel aan haar gehad. Lenny betuttelde me niet, zij vond het niet zo vreemd dat een vrouw met twee universitaire diploma’s vastliep in het plannen van haar werk. Ik leerde veel van haar, zoals welke dingen je best onmiddellijk doet, hoe systematisch je zaken moet plannen, hoe je tijd moet nemen om je afspraken zo te plannen dat je zo weinig mogelijk reistijd verliest. Op den duur zag ik het niet meer als een rariteit waarvoor ik me moest schamen, maar als een slimme vorm van zelfzorg: door dingen uit te besteden kwam ik niet meer in de problemen, en had ik de ruimte om al mijn ideeën uit te voeren. Het zit in onze cultuur om te geloven dat we aan onze minpunten moeten werken, maar waarom zou je je niet ontplooien waar je goed in bent, en de dingen waar je nooit echt goed in zal worden, overlaten aan mensen die daar goed in zijn?’

Hade voor website.jpg

Het verhaal van Mieke

Toen mijn partner en ik in het voorjaar van 2016 drie weken op vakantie gingen, maakten we ons zorgen over onze oude oom, die het jaar daarvoor weduwnaar geworden was. We hebben hem toen voor die periode een aantal bezoekjes van Lenny cadeau gedaan. En wat we hoopten, gebeurde: hij was zo blij met haar dat hij haar nooit meer heeft laten gaan. Ze deden samen boodschappen, zij ging mee bij elk artsenbezoek, en kon ook even langskomen op bijzondere dagen als tweede kerstdag. Omdat wij zelf door ziekte minder beschikbaar waren, was dat voor ons een hele geruststelling. Hij had het wel wat moeilijk met het idee dat hij hulp en gezelschap moest kopen, maar zag ook in dat dat de relatie juist gelijkwaardig maakte. Hij hoefde niet om hulp te vragen. Bij Lenny’s  laatste bezoek zag ze een ambulance bij de flat staan. Hij was gevallen en had zijn heup gebroken. Lenny heeft hem die hele dag verder begeleid in het ziekenhuis, en hem ook de volgende dag weer bezocht. Dat was de laatste keer, want die nacht is hij in zijn slaap overleden.  De combinatie van praktische hulp en begeleiding met de gezelligheid van samen lunchen of theedrinken, maakte het contact met Lenny voor onze oom zo belangrijk. Ik heb veel bewondering voor het gemak en het geduld waarmee ze dit alles deed.

foto Rijk.JPG

Het verhaal van Kristine, Anne Ruth, Peter

Het afscheid van onze vader is onvergetelijk geweest, mede dankzij jouw coördinatie en organisatie.
Je hebt heel goed begrepen hoe wij dat in zíjn geest, samen, echt mét elkaar wilden doen.
We kunnen iedereen dan ook alleen maar zeggen:
vraag Lenny, want ze doet het en ze kán het!

Kristine, Anne Ruth, Peter

Het verhaal van Kristine, Anne Ruth, Peter

Dank je wel voor de liefdevolle en professionele wijze waarop jij
zowel onze moeder als onze vader in zijn laatste levensperiode hebt begeleid.
Dankzij jouw hulp heeft hij ondanks zijn dementie tot het einde
thuis kunnen blijven en heb je het voor onze moeder dragelijk gemaakt.
Jij helpt op een warme, menselijke manier overzicht te creëren en oplossingen te bedenken.

Kristine, Anne Ruth, Peter

Het verhaal van Karin

Lenny doet het niet alleen. Ze begrijpt het ook. Lenny heeft overzicht, ziet wat nodig is en neemt op een prettige manier zaken uit handen.
Ze ontzorgt en geeft ruimte, niet alleen aan degene die zorg behoeft, maar ook aan zijn of haar mantelzorger(s).
Lenny is sociaal vaardig, waardoor ze een goede sfeer weet te creëren waarin alle betrokkenen tot hun recht komen.
Problemen zijn bespreekbaar én oplosbaar.
En niet in de laatste plaats is Lenny betrouwbaar.
Als je zorgtaken aan haar overgeeft of met haar deelt kun je erop rekenen dat het voor elkaar komt.
Ze ontlast én blijft luisteren.
Doordat ze goed afstemt, raakt niemand de regie kwijt.
Lenny bedankt voor alles waarin je ons hebt bijgestaan!
Graag tot een volgende keer.

Karin

Het verhaal van Heleen

Als je nou een alleraardigste duizendpoot zoekt, iemand die inventief is en alles aanpakt, die niet problematiseert, waar je mee kan lachen en met wie je écht iets opschiet, dan moet je Lenny hebben.
Ik ben werkzaam als SPV-er in de ouderenpsychiatrie en verwijs graag mensen naar haar door.
Als mensen weer overzicht hebben en hun huis en administratie is weer op orde, dan knappen ze vaak alweer een heel eind op.

Heleen

Het verhaal van Esther

Lenny heeft verstand van administratieve zaken, maar ze is ook heel praktisch op allerlei vlak.
Wat het wegdoen en opruimen van spullen aangaat, zal ze je nooit overreden iets weg te doen.
Steeds ben je het toch zelf die beslist om iets weg te doen.
Bij Lenny heb ik niet het gevoel dat ik tekort schiet.
Er is wederzijds respect.

Esther

Het verhaal van Joke

Vakantie betekent voor mij stress. De werkkamer ligt vol spullen.
De laatste avond voor vertrek, werk ik tot diep in de nacht door.
Het was een wonder te ervarenhoe het ook anders kan.
Eén week van tevoren stonden handtas, rugzak en koffer ingepakt klaar!
Ik moest wennen aan het gevoel!

Joke

Het verhaal van Lien

Lenny heeft me enorm geholpen door mijn demente man regelmatig individueel te begeleiden. In plaats van dat hij naar een dagbesteding had moeten gaan, maakte zij uitstapjes met hem waar hij nog veel van heeft genoten.
Lenny heeft gevoel voor humor, is rustig, vriendelijk en flexibel.
Ze ziet heel goed wat nodig is. Lenny is bescheiden én doortastend. Als ik twijfelde kon zij goede beslissingen nemen en verantwoording dragen.
Ook toen de zorg voor mijn man intensiever werd, was ze dag en nacht beschikbaar.

Lien